Datauttag
När du vill ansöka om datauttag ur ett kvalitetsregister underlättas processen om du börjar med att resonera med en registerföreträdare om vad du är ute efter och vad i registret som kan vara användbart. Då kan du utforma din ansökan på ett sätt som gör att handläggningen går snabbt. Om du vill ansöka om datauttag ur något av ÖNH-registrets delregister är det bra om du först diskuterar saken med registerhållare Lars Lundman, lars.lundman@regionvarmland.se.
En förteckning över variabler i Registret för hörselnedsättning hos barn finns här.
Nästa steg är att fylla i en ansökan om datauttag.
Gå till en sida där du kan ladda ner ÖNH-registrets datauttagsblanketter.
Maila ifylld blankett till:
lars.lundman@regionvarmland.se
Om du fyller i blanketten på papper skicka den till:
Lars Lundman
ÖNH-kliniken
Centralsjukhuset
651 85 Karlstad
Vårdenheter får ut egen data utan ansökan
Vårdenheter som är anslutna till Registret för hörselnedsättning hos barn behöver inte ansöka om att få ut sin egen data. Sedan man loggat in kan man själv ladda ner den. De på enheten som har rollen plusregistrerare kan ladda ner enhetens data inklusive patienternas personnummer. De som har rollen registrerare får data utan personnummer.
Om registret